Direktlänk till inlägg 30 augusti 2017

Time *poff* gone

Av Noname - 30 augusti 2017 16:45

Jag hinner inte med och jag tror att många kan relatera och håller med.


Tiden bara springer iväg, jag behöver en paus knapp där jag kan pausa tiden för några minuter, ta några djupa andetag, se mig omkring i kaoset och sedan fortsätta med livet igen men dessvärre finns det ingen paus knapp för livet. När jag var yngre ville jag att tiden skulle gå fortare, jag ville växa upp och komma till de ”roliga” åldrarna, de där man kunde ta körkort, vara klar med skolan, tjäna pengar, gå på klubbar/pubbar, handla på systembolaget ja allt som verkade riktigt coolt när man var sådär 15-16 år.. nu är det tvärt om. Nu önskar jag att jag kunde spola tillbaka tiden och faktiskt njuta av skoltiden och den tiden när livet var enkelt och bekymmersfritt.


När man var yngre och alla vuxna sa till en att tiden kommer springa iväg, passa på och njut, du förstår när du blir äldre – jag ville strypa alla som sa så men helt ärligt jag förstår de och jag är numera en av de vuxna som säger till de unga att sakta ner, njuta av livet och andas medans de kan.


Oavsett vad så har man börjat uppskatta livet lite mer nu och försöker ta vara på varje ögonblick man kan få för helt ärligt vi kan inte vrida tillbaka tiden och leva om den igen.


And that´s life.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noname - 3 december 2017 16:40

Jag har så länge jag kan minnas älskat naglar. Inte långa naglar utan fina, välvårdare och eleganta naglar. Tycker det är riktigt fint!    Har på grund av sjukdom inte längre kunnat gå till salong för att göra vid mina naglar vilket har varit ned...

Av Noname - 1 december 2017 20:49

Sjukvården i Sverige är ett skämt. Nej jag skojar inte!   För några veckor sedan började jag känna mig allt sämre, min exem började blossa och jag fick inte ner den. Efter att ha försökt själv med salvor från apoteket, allergitabletter och antihi...

Av Noname - 20 oktober 2017 18:30

Lucifer   Lucifer är latin och betyder ljusbringare eller ljusbärare. Inom kristendomen identifieras Lucifer med Satan. Lucifer är även en amerikans tv-serie som började sända i januari 2016. Serien handlar om Lucifer Morningstar som är uttråkad ...

Av Noname - 14 september 2017 17:45

Nej men idag har jag haft en läskigt rolig dag – NOT!   Fick ringa mitt leasingföretag för min bil är inte längre hel utan det finns numera en stor jädra helsikkes bula på passagerardörren och bakåt. Den är inte liten heller utan ganska ell...

Av Noname - 21 januari 2016 21:00

Det här med att få till en bra kombination av färger på bloggen går sådär. Just nu har jag gett upp och låter det vara. ...

Presentation

Välkommen till en förvirrad och enkel persons blogg! Här skrivs det som känns.

Drink more coffee!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards